Witam was po bardzo długiej przerwie.
Dzisiaj chciałbym wam zaprezentować projekt, w którym wieli udział:
-modelka: Dominika Gołębiewska CLICK
-video: Iza Tołwińska CLICK
-MUA: Anna Maria Dryl CLICK
-stylistka/blogerka: Ewelina Droźdiuk CLICK
-fryzjer: Adam Czaja.
Filmik z sesji już wkrótce :)
Zamiarem sesji było zrobienie zdjęć charakteryzujących się intensywnym kolorem stylizacji o oraz makijażu. Wspólnie ustaliliśmy, że szare, surowe ściany będą dobrym tłem. Po mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych wyruszyliśmy na po za studio. Udaliśmy się do nieskończonego, opuszczonego bloku w okolicach Białegostoku. Z powodu małej ilości słońca podczas sesji używałem systemowej lampy wyzwalanej za pomocą wyzwalaczy radiowych.Set Upy wrzucone niżej pod zdjęciami.
Obróbka ze względy na wyżej postawione zamiary wyglądała następująco. W pierwszej kolejności wywołałem RAWy, czyli ustawienie balansu bieli, ekspozycji, poprawa tonacji oraz wstępne wyostrzenie. Natomiast w photoshopie pierwszym krokiem było skontrastowanie zdjęcia metodą mieszania opcji krycia warstwy. Zduplikowałem wartę (ctrl+j), usunąłem z niej kolor a następnie zmieniłem krycie na nakładkę (overlay). Wartość przejrzystości dopasowałem na oko (coś w granicach 30%). Kolejnych krokiem było podkreślenie kolorystyki stylizacji i makijażu. W tym celu posługiwałem się barwą i nasyceniem (hue/saturation). Za pomocą maski wyselekcjonowałem obszary, dla których podniosłem nasycenie bądź je zmniejszyłem. Następnie zająłem się tonacją. Przy pomocy balansu koloru (color balance) zmieniłem tony cieni na bardziej zimne. W ostatniej kolejności wyostrzyłem zdjęcie z pomocą filtra górnoprzepustowego (filtr/other/high pass) oraz dodałem winietę (lens correction). Mam nadzieje, że efekty naszej pracy przypadną wam do gustu.
Obróbka ze względy na wyżej postawione zamiary wyglądała następująco. W pierwszej kolejności wywołałem RAWy, czyli ustawienie balansu bieli, ekspozycji, poprawa tonacji oraz wstępne wyostrzenie. Natomiast w photoshopie pierwszym krokiem było skontrastowanie zdjęcia metodą mieszania opcji krycia warstwy. Zduplikowałem wartę (ctrl+j), usunąłem z niej kolor a następnie zmieniłem krycie na nakładkę (overlay). Wartość przejrzystości dopasowałem na oko (coś w granicach 30%). Kolejnych krokiem było podkreślenie kolorystyki stylizacji i makijażu. W tym celu posługiwałem się barwą i nasyceniem (hue/saturation). Za pomocą maski wyselekcjonowałem obszary, dla których podniosłem nasycenie bądź je zmniejszyłem. Następnie zająłem się tonacją. Przy pomocy balansu koloru (color balance) zmieniłem tony cieni na bardziej zimne. W ostatniej kolejności wyostrzyłem zdjęcie z pomocą filtra górnoprzepustowego (filtr/other/high pass) oraz dodałem winietę (lens correction). Mam nadzieje, że efekty naszej pracy przypadną wam do gustu.
Enjoy!